Och jag behövde inte ens vara otrevlig

I går ringde telefonen.

Försäljare: -Hej jag ringer från "någon ny pocketbokklubb"
och vi vill ge dig en bok.

Jag: -Jaha...

F: -"Den förlorade symbolen" av Dan Brown, vad säger du om det?

Jag: -Den har jag läst.

F: -Ok...men "annan bok" då?

Jag: -Den har jag också läst...

F: -Hehe...jamen "den här" då?

Jag: -Den har jag också läst...

F: "Skrattar nervöst"

Sen rabblar han upp säkert 10 böcker till
och svaret blir detsamma..."Redan läst".

F: -......jaha...eeh...haha...ööö...

Jag: -Det börjar kännas lite lönlöst va?

F: -Ja verkligen...

Jag: -Jag läser sjukt mycket böcker.

F: -Det här erbjudandet är ingenting för dig.
Jag får tacka för mig.


Första gången NÅGONSIN som försäljaren
själv inser det!

Man upphör aldrig att förvånas :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0