On the road

Det var ju en jävla tur att jag inte tog
min lilla räka hit...

Vägen mellan Sveg och Orsa var som en tvättbräda
så min bil hade säkerligen studsat ner i diket.
Jag hade med mig en back Zeunerts julmust till
svärföräldrarna.
Man kan väl säga så här, flaskorna bör öppnas
med samma försiktighet som man hanterar en handgranat.

Dock missade jag avfarten i Enköping...
p.g.a ny väg.
Och den nya vägen är så fiffigt gjord att man måste
åka 1,4 förbannade mil innan man kan vända.

Inte som hemma där man drar i handbromsen
och sen är man på väg tillbaka igen.


Inte en snöfläck så långt ögat når.
Pissregn finns det däremot gott om.


Trots min ovilja gentemot snöskottning
så är det fasen tjusigare med en vit december...

Ikväll vankas det julfest!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0