Dag 4 - Det hände i kassakön

Ja en gång har jag försökt betala med körkortet...
Det gick inget vidare.

Idag hamnade jag bakom en turistfamilj i kassan.
Deras strategi för att införskaffa sportlovsmaten var
"vi-ställer-oss-i-kön-sen-springer-vi-och-hämtar-allt-
eftersom-vi-kommer-på-vad-vi-ska-ha"

Det dom hade i kundvagnen var
potatis, bregott, chips (fick ju med det viktigaste iallafall),
morötter och värmeljus.
Sonen (ca 13 år) dyker upp med 4 liter filmjölk och strax därpå
kommer mamman med mjölk och ytterligare ett paket bregott.
Pappan är inte nöjd med filen som sonen har hämtat.
"Vi har ju inga flingor!!!
Vi har inga flingor till Bollnäsfilen!!"

(Men idiot, gå och hämta då!! Tänkte jag...)
Pappan knuffar till sonen och ber honom göra det.
Sonen lommar iväg för att hämta flingor medans pappan
påpekar säkert 5 gånger att han minsann redan hade hämtat
ett paket bregott.
Sen tillägger han: "-Jag tror nog att vi får komplettera lite under veckan"

Really??

Mamman har nu ruttnat rejält och fräser något om att hon behöver ett
par saker till och varför i helvete ställde han sig i kassakön direkt för?
Sen ångar hon iväg.
Samtidigt som pappan börjar packa upp varor på bandet kommer sonen
med flingorna.
Pappan fräser åt honom att han tagit ett för litet paket.

Jag ska precis öppna munnen och utöva spydigheter gentemot
pappan när sonen säger:

"-Men vet du vad? Hämta dina jävla saker själv då istället för att
klaga på mig när jag gör det!"


Jag skrattar till, sonen tittar på mig, jag gör 2 tummar upp, han ler
och går rakryggad, med näsan i vädret, förbi sin pappa ut ur affären.
Pappan ser väldigt skamsen ut.
Med all rätt.

När jag står och packar ner mina varor i en kasse ser jag ett par
pojkar, ca 8 år, troligtvis tvillingar, klädda i likadana kläder
(man ska ha husvagn, lalalalallalallala...)
stå och packa ner varor i kassar.
När dom är klara kommer deras pappa fram och high-fivear dom
och hojtar: "-Bra jobbat grabbar! Woooo!!"


Snacka om kontraster.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Sånt där blir man helt jävla galen på! Förstår att du hade nära till en kommentar. Skönt att grabben hade den styrkan att säga till själv.. För nåt skit ska sånna där gubbar höra!

2011-02-26 @ 18:12:41
URL: http://www.jackojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0