Dags att sätta punkt

jag tycker att det är svinjobbigt att läsa statusuppdateringar
på facebook eller blogginlägg skrivna av personer som inte använder
sig av varken stor bokstav eller punkt hur ska man då veta vart en
mening börjar och den andra slutar det är också irriterande när man inte
använder frågetecken efter en fråga tycker ni inte det
man har ju ingen aning om det är en fråga eller bara ett konstaterande
jag tycker att det är jäkligt konstigt att människor inte vet hur man
använder just stor bokstav eller punkt men är jävligt insatta i
alla dessa smileys och emoticons vet minsann vart dom ska
vara nä nu har jag inte tid med det här vi ska till stranden och eventuellt
ta ett litet dopp nedräkningen till semestern har börjat jobbar i helgen
bara sen är det ledigt i fyra och en halv vecka fan vad gött det ska bli
alltså


(erkänn att ni tyckte att det var skitirriterande att läsa det
här inlägget)



Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, det var skitirriterande. För det ÄR skitirriterande med folk som inte behandlar det svenska språket väl.

2011-07-14 @ 12:46:11
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Hanna

De som skriver sådär brukar även ha problem att stava OCH bygga meningar. Jag tröttnar rätt snabbt och läser inte bloggar som är sådär.

2011-07-15 @ 10:44:14
URL: http://www.bixyhanna.blogspot.com/
Postat av: Mannen

Men hur kan tex Kissies blogg bli så poppis med sådana gryma felstavningar och meningsuppbyggnad som är sämre än Google Translates...

2011-07-15 @ 12:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0