Dag 20 - Vem var din barndomshjälte?

När jag var i 5-års åldern var min största hjälte
(förutom pappa då..) HULKEN!!
Jag var så förtjust i honom att jag vid ett tillfälle
målade mig med grön spritpenna i ansiktet...
Jag var grön i 2 veckor.
Mamma tyckte väl att det var "så där" roligt att ta med mig
på affären.

"Jaja, hon är grön...hon är Hulken..."

1990 for vi till Florida på semester och en av dagarna
besökte vi MGM studios.
Det första jag ser när vi kommer dit är en stor planch om
att just den här dagen ska LOU FERRIGNO besöka parken!!!

(för er som inte vet...det var han som spelade Hulken...
när han blev grön alltså...i originalserien...)

Det var säkert 40 grader i solen men jag stod i flera timmar
och väntade...
Klart att jag skulle se min barndomsidol!
Jag menar, vad är oddsen att han dyker upp just den dag
som jag, som rest ända ifrån Sverige, befinner mig där?

Han kom farandes i en cab.
Vinkade.
Klev ur.
Vinkade.
Gick upp på en scen och skrev sin autograf på nått.
Vinkade.
Hoppade in i bilen.
Vinkade och for iväg.

Det tog 2 minuter.
Jag hann inte ens få upp kameran.
Däremot tror jag att mamma filmade...
Måste kolla upp det.

Men iallafall.
Jag fick se min barndomshjälte i verkligheten :-)



(bildkälla)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0