Dag 5 - Det ringde en försäljare

Jorå, nu är jag på gång igen...

Någon gång för skitlänge sedan (iallafall ett par år sen...)
ringde det en nisse från något slags elbolag och ville
att jag skulle byta till dom för då skulle jag kunna spara
ca 10 kr i månaden...eller något sånt.
Det handlade iallafall om korvören.

Jag: -Nej tack, jag tror jag står över.
Nisse: - Men vill du inte ha en lägre kostnad då??!!
Jag: (som tyckte det kändes för bökigt att hålla på och byta bara för någon tia)
- Nej det vill jag inte...
Nisse: -Men...alla vill väl betala mindre??
Jag: -Inte jag.
Nisse: -Men...men...varför inte då?
Jag: -Därför att jag har så förbannat mycket pengar att jag brukar välja
det elbolag som har högst avgift bara för att det ska lätta lite på kontot.
Så hör gärna av er när era priser stiger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0