Dag 6 - Det knasade till sig på jobbet.

Ja det blev ju lite knasigt den gången när brandlarmet
gick mitt i natten och 6 brandmän i full mundering dundrade in...

Eller den gången när jag satt och var skitförbannad för att
koden till låset hade bytts ut och jag inte visste den nya...
Vet ni hur jävla jobbigt det är att öppna med nyckel!!!!
Beklagade mig som satan för vakten
"DEN NYA KODEN STÅR FAAN INGENSTANS!!
TROR DOM ATT VI ÄR SYNSKA ELLER???!!!"
när han gick förbi på sin runda.
Någon sekund senare kommer han tillbaka,
släpar med mig till dörren (och kodlåset), pekar
på en lapp 2 cm ovanför koddosan och säger:
-Är det den här koden du menar?
-Jahaaa.....

Eller den gången (för svinlängesedan) när jag jobbade
i köket på servicehuset och skrev på matsedeln att dagens efterrätt
var "Savann", och sa till varenda en som kom och åt
"Hoppas att savannen smakar bra!"
Det var bara det att dagens efterrätt var Savarin...
(nån jävla sockerkaka...)
Fast det var fan inte mitt fel att den som skrivit lappen som jag
sedan skrev av på den stora matsedelstavlan skrev som en
skelögd enarmad kratta...

Jag har även (fortfarande köksarbetare..) ställt fram kanel
som matgästerna kunde krydda sin lutfisk med....
Kanel, kryddpeppar...same same but different...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0