Tvångsmässigt beteende

Jorå, det har jag.
Speciellt när det gäller att tanka bilen.
Då syftar jag inte på att jag envisas med att bara tanka i
några liter åt gången...(fast det kanske kan räknas in??)
Jag tycker liksom att det blir så dyrt annars.
Sen att jag får åka till macken stup i kvarten och tanka
plus att det i slutändan blir lika dyrt, det tycker jag inte hör till saken...

Jag måste alltid...ALLTID kolla vilket pumpnummer jag står vid.
Trots att jag alltid...ALLTID står vid 1:an med Toyotan och
2:an med Opeln. För tanklocken sitter på olika sidor...
Jag vet det här...och ändå måste jag kolla...

Idag var jag och tankade RAV:en och ställde mig då på 1:an.
Går för att stoppa in kortet i automaten.
Det står en karl bakom mig.
"Välj pump och tryck klar" står det på displayen.
Jag kliver åt sidan för att kolla pumpnumret.
"-Du står på 1:an" sägen han bakom mig.
"-Jo, jag vet...men jag ville kolla ändå" svarar jag.
"-Ifall dom helt plötsligt har ändrat va?" säger han.
"-Hmm..jaa...man vet ju aldrig"
"-Vet du en sak?" säger han och ser sig omkring.
"-Nää?"
"-Jag gör precis samma sak...som sagt...man vet ju aldrig
och man vill ju inte trycka fel så att nån annan tankar på ens kort..."

Så vi är åtminstone 2 som gör det.
Finns det fler??


Kommentarer
Postat av: Johan

2011-05-25 @ 22:26:54
URL: http://ternix.blogg.se/
Postat av: Johan

Känner igen mig så väl :)

2011-05-25 @ 22:27:58
URL: http://ternix.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag också :)

2011-05-26 @ 05:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0