Lov innebär inte nödvändigtvis ledighet...

For till stugan och fixade ved för någon
vinter framöver.
Vill ni veta vad granar innehåller?
Jo, kåda.
Och just dom här granarna innehöll
helt sinnessjukt mycket kåda.
Nu snackar vi vårflodsflöden...
Vet ni vad kåda gör?
FASTNAR TA MIG FAN ÖVERALLT!!!
Vet ni vad jag gör just nu?
SKRUBBAR BORT KÅDHELVETET FRÅN ALLA KLÄDER!!

Men jag är inte bitter...
Veden var ju gratis.
Och gratis, det är bra det.

Min polare, klyven.


Det var ju inte som att fluffa upp en
dunkudde när dom här klunsarna skulle
lyftas upp...


Klart! Plus en hel släpvagn
(med huv) full...


Grabbarna var skitduktiga och kånkade ved
hela dagarna.
Med några korta avbrott för mat och turer på
fyrhjulingen :-)

Katterna jobbade också hårt.
Kanske inte så mycket med veden
men det finns iallafall tre möss mindre i kåken.

Och en blomkruka....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0