11/9

Jag joinar alla andra bloggare och
skriver ett inlägg om Terrorattacken i New York 2001.

Dom flesta minns var/när/hur dom fick informationen
om vad som hade hänt.
Även jag.

Jag och vännen Marie hade varit på babysim
med våra pojkar (då 5 mån gamla).
Jag hade precis kommit in på en lågprisaffär
som fanns här i Sveg då, "Sunes", när M ringde
från Stockholm där han jobbade.
"-Det är nått plan som har flugit in i en
skyskrapa i N.Y"

Jag antog att det var ett pyttelitet plan...

Kommer hem.
Slår på tvn.
Första tornet rasar på bildskärmen.
Min tanke var:
"-Visar dom filmen Independence Day
den här tiden på dagen??"
Sen kommer en textremsa rullande över skärmen.
"USA under attack!"

Sen satt jag och stirrade på tvn resten av natten
och kunde bara inte förstå.



Idag är det även 8 år sedan
Anna Lind mördades på NK i Stockholm.
En stor förlust för Sverige.




Kommentarer
Postat av: Sus

Ja fy vilken dag det där var =(

Och Sveg... Jag bodde en sommar i Funäs. "Jobbade" (läs: var full 24-7 och gjorde några misstag kan man säga)

2011-09-12 @ 21:26:20
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0