Fixa sig lite ved

I helgen drog vi till stugan för att hämta lite ved inför vintern.

Det var inte så där jättekul men bra mycket
roligare än att sätta plant...om man säger så.

Jag hade ansvar för klyven.
Bästa fadern hade införskaffat en sådan.
Förra gången klöv vi en hel del med yxa innan vi fick
tag i en klyv som vi kunde låna...

Jag kom underfund med att det var väl kanske inte
en så där skitbra idé att se alla "Final destination" filmerna
innan...
(film där människor undkommer en katastrof bara för att dö i
skitkonstiga olyckor senare...äh va fan..googla..)
Hade rätt dåliga vibbar och var svinnojjig dom första timmarna.
Jag har ju en tendens att göra illa mig lite då och då.
Med en klyv som pressar med ett tryck på 5 ton gäller det att
inte fucka up kan man säga.
Jag överlevde med alla fingrar och båda händerna i behåll!
Yay!

Grabbsen hjälpte också till...
(klicka på bilden för större)



Naturtrummor??


Det blev många turer på gamla Bettan :-)


Macho macho man :-)


Fick med ett lass hem...
Det finns ett till kluvet (klyvt??) och klart att hämta...
Plus en massa stockar kvar i skogen...

B2 och Reinhart, höstlovet? Vet ni vad vi ska göra då?
Jag lovar, det blir svinkul!
*vissel vissel*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0