Min son, räddaren i nöden.

Äldsta sonen berättade en sak som hände på skolan idag.

Han hade sett två klasskamrater jaga/terrorisera en liten stackars
oskyldig skogsmus med pinnar.
Han frågade vad dom höll på med och fick till svar:

"-Vi ska fånga den och släppa den i en vattenpöl!"

Varpå dom fortsätter sitt jagande/petande av det vettskrämda lilla djuret.

Sonen säger då:

"-Jag kan fånga den åt er"

Han sätter sig på huk, sträcker fram handen mot musen
och viskar:

"-Kom så ska jag rädda dig!"

Och tro det eller ej, men musen kryper upp i handen på
honom.
Han bär musen till ett staket och släpper igenom den så att
den kan springa iväg.

Och kvar står två snopna ung(jävl)ar som borde ha
fått sig en rejäl omgång.



Fan, vad jag är stolt över min son!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0