Sömnlöst och otröstligt...

Sent i går kväll när jag höll på att fixa i köket kom Junior
in med ett väldigt sammanbitet utryck i ansiktet.
Jag frågade om han inte kunde sova och då brast det...

"-Min tuggis luktar inte Jackson längre!!!"

Och tårarna forsade nerför kinderna...
Han var helt otröstlig och bara grät och grät :-(

Till slut kom han på att Jackson nog glömt en
strump-svenne hos oss, och den borde lukta som han.

(strump-svenne= massa trasiga strumpor som jag knutit ihop
till en "rul" av knutar som hundarna älskar att tugga på.
Håller bra gör dom också, samt att det är bara att kasta in i
tvättmaskinen när dom börjar stinka...)

Hittade efter mycket krypande och lysande med ficklampa
under möbler en sådan, men junior hade ändå svårt att somna
för han bara tänkte på sin bästa vän och grät.
Vid 02.30 somnade han av ren utmattning.

Kl 7 när det var dags att stiga upp och åka till skolan
var det omöjligt att få liv i honom, så han fick vara hemma.

Vi konfererade inatt om att Jackson och Dallas nog luktar
ganska lika, så idag for jag till Dallas och rullade in tuggisen i hans
(och Jacksons) filt och sen fick den ligga där i ett par timmar.
Sedan fick Dallas tugga lite på den plus att jag gnuggade den över hela
honom.

Så nu luktar den hund igen och jag hoppas att Junior kan sova gott inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0