Nej nej nej...

Fick ett telefonsamtal som jag INTE ville ha...

Jackson har fått i sig glykol och befinner sig hos veterinären
i Hede (7 mil bort),
Det ser inte bra ut...han skall transporteras till djursjukhuset
i Östersund (18mil bort) och få motgift under 2 dygn...
Om det går vägen vill säga...

Dallas var fortfarande hemma men fadern blev orolig att han kanske
också hade fått i sig, trots att han inte visade symtom på det.

Vill ni veta hur lätt det är att få tag i medicinskt kol
och paraffinolja kl 22 på kvällen i en håla i Härjedalen?

Ganska lätt visade det sig, även om jag inte trodde det.

Tankarna rusade, "Ringa vår nattsköterska på jobbet?"
"Åka till akuten och ringa på?"

Jag ringde sjukvårdsupplysningen.
Dom var väl inte så medgörliga till en början
eftersom det gällde en hund.
Men med mitt humör kommer man bra långt.
Jourläkaren bad sköterskan leta fram kol så jag fick åka till
akuten och hämta.

Tack underbara SSK Maria Lundborg!

Sen var det paraffinoljan...
Vad använder man det till?
Visste vi det, vet vi var man kan få tag på det.
Bästa B2 googlade - Färghandeln!!

Sveg är ett litet ställe och färghandlarn känner vi
så vi ringde hem till honom och han fixade det direkt!

Tack snälla Patrik Hermansson!!

Så nu har Dallas fått och han verkar må prima.
Ligger och myser i soffan bredvid mig..

Nu håller vi alla tummar och tår som det bara går
för att Jackson klarar sig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0