Brandutbildning

Idag stod det brandutbildning på schemat.
Vi fick både teori och praktik.
Eller ja..praktik har vi ju haft förr...så att säga :-)

Dessvärre fick vi inte köra brandbil eller
åka nerför stången...
Det hade ju jag hoppats på.
Iallafall åka stång.
Upp å ner å upp å ner å...
Nädå...(jodå)
Och inga slangar fick det pillas på heller.

Ska nog lägga in ett förslag på ändringar tills nästa gång.

Däremot fick vi släcka med filt på en ganska illa tilltygad brandman.
Jag funderade på om han fick extra betalt för
att ställa upp som försökskanin och bli eldad på
i utbildningssyfte...
Sen var det min tur att försöka släcka honom.
Jag klappade på väl utvalda ställen
och då upptäckte jag att det var en docka...
Besvikelse! ;-)

Vi fick lära oss att det är viktigt att sköta om
sin pulversläckare och vända på den en gång per
år för att inte pulvret ska fastna i botten.
Jag ska ju alltid överdriva och vänder den ungefär
varannan vecka.
(sen talade jag ju givetvis inte om att det är pga att
jag glömmer bort att jag nyss har vänt den och tror att
det har gått sketalång tid sen sist...)



Den som höll i utbildningen var
"Han med den gula hjälmen" som skällde på
mig för det här inlägget...

:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0