Jobbansökan

Sitter och rensar lite i datorn och hittade en
jobbansökan som jag skickade till min svärfar
för en massa år sedan.

Han sökte nämligen en optiker till sitt företag
och jag och M tog chansen att jäklas lite.
Han hann undra både en och två gånger vad det var
för jubelidiot som sökte jobb hos honom innan
svärmor kände igen mitt telefonnummer som jag hade
skrivit längst ner i ansökan :-)

Till saken hör också att dom är från Finland...
därav finlandssvenskan i ansökan...



Heipa!

Jak såk att ni sökte optiker. Jak dänkte joppet är mitt!

Jak inte så pra svenska då jak kommer suomi. Jak har pra meriter sen titikare,

Nu jak räkna tom

  1. Folkskola klass 1, 2, 3, 4, 5, 6 å halva suan
  2. Jak har inte joppat optiker förut men jag har klasökon sälv.
  3. Konvimerad
  4. Jak är pra att planda krokkar, kan va pra till pärsonalfesten

Nu jak undra, lönen? Met mina meriter det krävs en hök lön, ganse 45000:-/mån.

Och sänstepil kräver jak samma som sefen. Jak dror nämliken på jämlikhet.

Jag har kått många kurser, nu jak räkna tom.

  1. Säljkurs halva veckan
  2. ABF-kurs lär dej pela gitarr för nupörjare
  3. Konkurs, tet va en konsti kurs
  4. Tatautpildning

Jak ser fram att få åka på mer kurser, helst i Luleå. Tär är pra drag. Hoppas ni kan

pestämma snappt, stämplingen tar snart slut. Dveka ej nästa vecka har jak säkert nutt på kång.

Typ fotpoll me Korpen.

Mika Mikanen

 

 

Ibland har vi väldigt mycket fritid kan man säga...

 

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha den va bra!

2012-06-19 @ 07:19:24
URL: http://fnuttisensviktresa.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hahahaha, den var rolig! :)

2012-06-19 @ 21:14:40
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com
Postat av: Carita Liljendahl

Den var rolig!
Men jag måste ändå säga att så där talar en finne, det vill säga en finsktalande som lärt sig svenska och som inte kan uttala mjuka bokstäver.
Jag som är finlandssvensk talar ju inte så där. Jag är född och uppvuxen i Finland, jag är finländare men inte finsk utan finlandssvensk och jag talar ungefär som Mumin och Mark Levengood :-)

2012-06-24 @ 11:16:49
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0