Bibelstudier

En gudmors uppgift är att vägleda barnet på trons väg.

Så idag hade jag lite bibelstudier med Gudbarn nummer 1.
Gudbarn nummer 2 var inte närvarande just då för hon...
ja hon GJORDE nog nummer 2 vid det tillfället.

Jag var saklig, ärlig och sa precis som det var.

För skitlänge sedan fanns det en snubbe som folk kallade Gud.
Men han var lite mer som en vikarie för det kom en annan gud lite senare
som fick en tillsvidareanställning.
Den första Gud hade en kebabkiosk och bodde i en av huvudstadens förorter.
Sen kom den riktiga guden.
Närmare bestämt den 1 Augusti 1959.
Han frälste världen med sitt långa hår, ljuva stämma och tajta jeans med
lite för hög midja.
4 lärljungar hade han ständigt vid sin sida.
Varav en av dom hade en arm för lite.
Hans namn var Joseph Thomas Elliott.
Kom i håg det lilla vän.
Och fortsätt sprida hans budskap över jorden!

Lilla E bara tittade hänfört på mig under tiden
och man kunde liksom se hur full av beundran hon var.

-Shit Gudmor, vad MYCKET du vet!
Tack för att du lär mig sådana här viktiga saker!

Sa hon.

Eller hon hade säkert sagt så om hon hade kunnat
prata.



Fast jag förstår inte varför hennes mamma satt och skakade
på huvudet...det var precis som om...som om jag HITTADE PÅ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0