Ultraljud med hjärtstopp

Förra fredagen åkte jag och maken till Östersund
för ett tidigt ultraljud (i vecka 14).
Blev erbjuden KUB test eftersom jag fyllt 35.
(Ni får googla om ni inte vet vad det är..)
 
När vi kommer in så säger jag att det finns tvillingar i
bådas släkt men att vi hoppas att det bara är en.
Säger även att dom stolta bröderna hemma vill veta om det är en
flicka eller pojke så läkaren lovar att kolla efter det.
 
Hon far med manicken över magen och vi ser en enda
rota med ben och armar hit och dit.
Hon bekräftar aldrig att det bara är en bebis.
Plötsligt säger hon:
 
"-Jag tror att det är en tredje."
 
Mitt hjärta stannade!
M börjar anta en blåaktig färg i ansiktet eftersom han
glömmer bort att andas.
 
"-VAD MENAR DU NU!!??", får jag ur mig.
 
"-Jaa...att det är en pojke till.", säger Dr.
 
"-ÅH HERREGUD JAG TRODDE DU MENADE TRILLINGAR!!!"
 
Sen skrattade vi som fan.
Av lättnad.
Det är bara en bebis.
Och hon blev senare osäker på om det var en pojke
så vi vet fortfarande inte.
 
Däremot visade det sig att jag räknat liiite fel på veckorna...
Vi var inte i v 14.
Vi var i v 19....
 
Men herregud, 5 veckor hit eller dit!
Jag kan väl inte hålla reda på allt heller??
:-)
 
(M suckade "Det är så typiskt dig och ditt pissiga sifferminne...")
 
Så vårt tidiga ultraljud blev vårat rutin ultraljud....och vi blev
snuvade på en extra titt...
 
Men bebben/hen/liten/projektet mår bara bra och sprattlar
och har sig.
Och vi längtar så galet mycket till april!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vilken spännande tid ni har framför er :) Jag gläds SÅ med er. Kram kram

Svar: Gulle dig :-) Kram
Northtwig

2012-11-15 @ 09:58:28
Postat av: Carita Liljendahl

Förstår att ni längtar! Och så inlevelsefullt du skriver.

Svar: Det tackar jag för :-)
Northtwig

2012-11-19 @ 10:45:55
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0