Det går bra nu...

Dunderförkyld.

Jag är med andra ord smått döende.
Och det blir ju inte enklare att vara sjuk när det är ungar
som ska skjutsas till skola, kompisar och träning.
Sen måste man handla mat, hur feberyrslig man än är.
Sådana här gånger vill jag att maken jobbar på orten.
Eller att han anställer en assistent till mig.
Ser gärna manliga sökare till tjänsten... O:-)

Idag kom jag på att jag hade böcker som skulle tillbaka
till biblioteket.
Hade säkert kunnat vänta till måndag, men jag var ändå
tvungen att åka och köpa honung.

In på bibblan.
Skämmas sig lite när återlämningsdatorn hojtar "PLOOONGGGG"
varje gång jag scannar en bok eftersom den är försenad...
Som vanligt.
Irrade runt bland hyllorna för att hitta nått nytt att läsa när plötsligt
bibliotekarien kommer fram och utbrister:
"-Men oj! är du kvar? Jag som har stängt och låst!"

Hoppsan...

Nu är det underställ + onepiece på, krypa ner under täcket,
dricka nån häxbrygd på vatten, ingefära, citron och honung och
vänta på att maken ska komma hem och tycka synd om mig.


Kommentarer
Postat av: Lena Andersson

Jag tycker jättemycket synd om dig, Maria! Har du inte lärt grabbarna att passa upp på dig när M inte är hemma?

Svar: Funderade faktiskt på att stänga ner internetuppkopplingen så att dom fick tid över till att passa upp på mig ;-)
Northtwig

2012-09-21 @ 19:08:52
Postat av: Maria Sj

Det plongade lika mycket för andra som joxade med datorn också, både då de lånade o lämnade tillbaka ;)

Svar: Fan vad skönt att det inte bara var jag då...som det brukar vara :-)
Northtwig

2012-09-21 @ 21:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0