Dopad!

Den 10 augusti döptes vår minsta ögonsten!
 
Adam Erik Pekka Nordkvist.
 
Erik efter min morfar (som jag tyvärr aldrig fick träffa
eftersom han gick bort när mamma var 9 år) Lars-Erik.
Och min farbror (också borta...) Jan-Erik.
Pekka heter han efter Ms morbror som är en riktig
superfinne och helt hysteriskt rolig :-)
 

Vi hade dopet hemma på vår altan.
Vet inte riktigt hur jag tänkte där ;-)
Planen var att sitta ute och fika efteråt
men det blev höst den dagen så vi fick tränga ihop oss
inne.
 
"Jag gör smörgåstårtor själv!
JAAAA va kul!!"
 
Efter mycket svordomar och galna utbrott fick jag till
fyra stycken.
 
Det gick åt 2 1/2...
Vi åt ihjäl oss på smörgåstårta dagarna därpå.
 
Adams faster sjöng och farfar spelade gitarr.
Han döptes i vatten från Särvsjön där vi har stuga.
Jag glömde givetvis att ta med det när vi var där och kom
på det några dagar innan dopet.
Som tur var var fadern där så han fixade.
 
Adam skötte sig exemplariskt och fick massor av fina presenter :-)
Det blev ett mysigt och väldigt lyckat dop.
Fast mamma saknades...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Nej men så SÖT han är!
Hahaa, klart att SUPER-finnar är roliga, både de som super och inte super ;-)
Dop-kalas, det passar ju också bra för finnar att vara med på - vi dopar ju oss alltid :-D Speciellt då vi åker skidor - hahaa!

Fina namn ögonstenen fick!

2013-09-16 @ 21:31:10
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0