Radiointervju ang olyckan i Lillhärdal

Jag vill inleda med att understryka att detta är min
PERSONLIGA ÅSIKT. Det har ingenting med min
delaktighet i "Lugn och Ro" att göra.
Kom ihåg det.
 
 
 
Egentligen vill jag inte lägga ut länken, eftersom jag tycker att
han inte borde få yttra sig. Men för att ni ska förstå sammanhanget
är jag så illa tvungen....
 
Lyssna här
 
Jag tycker att det är horribelt att denna person får
yttra sig i radio.
Att han får yttra sig över huvudtaget.
 
Jag anser att när han gjorde valet att först
sätta sig på en motorcykel som EJ fick framföras på väg och
att han valde att köra trots att han saknade körkort,
MEDVETNA VAL, ja då har han förverkat sina rättigheter.
 
Att sedan sitta i radion och söka sympatier och dra
någon sorts snyfthistoria...skylla på att man inte minns.
Ja jag säger då det.
 
Hade det varit en person som haft körkort för och
en laglig motorcykel, och som aldrig kört oaktsamt på
något vis.
Ja, då hade det varit en olycka.
Jag tycker inte att man kan kalla detta för en det.
Flera medvetna val som släcker en liten flickas liv.
Som krossar en hel familj.
Nej, det är inte en olycka.
 
Och att P4 Jämtland sänder detta är under all kritik.
Jag anser att ni har kränkt flickan och hennes familj
så grovt att inga ursäkter finns.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Vet inte vad jag ska säga... brottslingar har ju rätt till advokat och därmed rättvis behandling av sitt fall osv. Det är EN sak.

Men att få säga något i radio till sitt försvar, när man ändå inte SÄGER nåt, bara att man inte minns... Känns inte att radiokanalen gjorde riktigt helt rätt bedömning :-(

2013-02-09 @ 14:13:11
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0