Leverans av lillebror

For 18 mil enkel resa idag till Östersund för
att vi skulle få dagen då lillebror ska anlända spikad.
(alltså dagen skulle spikas...det är ju inte nån sorts
Jesusfigur som ska födas...)
 
Tror ni jag blev aningens besviken när vi bara fick ett preliminärt datum?
 
Dock blev vi överraskade när en ultraljudsundersökning var inplanerad!
Vi fick se vårt underverk en tredje gång!
 
Och snoppen var kvar!
 
("någon" blev jäkligt nöjd när jag sa att lillebror
såg välhängd ut...det tydde tydligen på att han brås
på "någon"...)
 
Sedan fick vi besöka Frejabarnmorskan (aurora) igen.
Jag fick tala om hur jag vill ha det OM det skulle sätta igång
innan Dagen D.
Jag sa "Jag vill fan ha epidural på parkeringen när vi kommer fram".
Med det menade jag: Så fort det bara går!!
 
Lite vi skrattade när vi såg att hon skrivit i journalen:
"Vill ha epidural på parkeringen"
 
Om nu förlossningen startar innan, och någon går in och läser
i min journal...så misstänker jag att jag att kommer få den på den
slutna psykiatriska avdelningen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0