Sportlov

Grabbarna är lite besvikna över att det är första sportlovet
som vi inte tillbringar i stugan...med skoteråkning, isfiske, korvgrillning mm.
 
Men eftersom maken inte kunde ta ledigt så känns det liiiite
riskabelt att dra iväg ut i fjällvärlden där det bara finns mobiltäckning
fläckvis, höggravid, ensam med två ungar.
 
Så nu blev det så här.
 
Det kommer förövrigt även att bli tredje påsken i mitt 35åriga liv som jag inte
är i stugan...
 
1990 var vi i Florida.
2001 föddes N på långfredagen.
Och som sagt i år då...
 
Men det är det värt!
 
Vi försöker sysselsätta oss så gott det går med tvspel,
pyssel, skidåkning i närområdet (ja inte jag då...jag är åskådare)
och innebandy i hallen (fortfarande åskådare).
Där imellan tjafsas det och retas lite också...
 
Men från och med nästa vecka så jobbar maken hemifrån.
 
Jag tänker ligga i sängen hela dagarna, koncentrera mig på att
tjocka på lilleman drygt ett kilo till, titta på film och serier
och ringa i en liten klocka när jag vill ha något.
Typ ryggmassage....fotvård....och glass.
 
Frågan är om maken har samma planer?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0