Till alla dramaqueens

Nu tänker vi oss att följande är en status på Facebook.
Är ni med?
 
"Är på akuten med Adam" (skriver jag då ra..)
 
"Oj! Vad har hänt?" undrar en massa människor, som inte får
något svar.
Vid ungefär 15 kommentarer med undringar slänger jag in ett
"Jag hör av mig sen" eller liknande.
(Här kan man även slänga in ett "Väntar på provsvar" efter nån timme)
Flera timmar senare skriver jag följande:
"Fick åka till hälsocentralen med Adam som hade slemhosta.
Fick medicin. Allt är bara bra"
Och in väller det kommentarer om att krya på sig
och stackars liten.
 
Känns det igen?
Visst är det sjukt irriterande?
Eller kanske bara lite sjukt?
 
Om man nu har tid att skriva "Är på akuten med Adam" så har man väl tid
att lägga till "som har irriterande hosta"?
För om det är allvarligt och kritiskt läge så sitter man väl knappast och uppdaterar
sin status på Facebook va?
(om man nu inte är den där mamman i USA som satt och uppdaterade om att sonen trillat i poolen och att ambulanssjukvårdarna höll på att återuppliva honom...)
(eller om man är dum i huvudet på riktigt)
 
Och när folk undrar varför kan man väl tala om det
istället för att skriva att man hör av sig senare.
"Jag hör av mig senare" - "Adam har hosta"....det första tar LÄNGRE tid att skriva!
 
Vad vill ni som gör så här?
Ha uppmärksamhet?
Skapa drama i er tråkiga vardag?
 
Ursäkta mig men det känns lite...stört.
 
Igår hade jag kunnat skriva en sån status.
Men det gjorde jag inte.
Jag tycker inte att det är fränt att behöva ta mitt barn till sjukhuset.
Jag njuter inte när barnen är sjuka.
Tyvärr.
 
Adam hostade, som en gammal farbror som rökt i hela sitt liv, hela natten.
Jag ringde och bokade en tid.
Vi åkte dit och en läkare lyssnade på lungorna.
Jag fick bestämma medicin själv för jag hade åsikter angående
medicineringen som läkaren höll med om.
Sen åkte vi hem.
Inget behov av att skapa något överdrivet drama på facebook.
 
Bara en sjuk 7månadersbebis och en lite orolig mamma.
 

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ja det där handlar endast om att man vill ha uppmärksamhet. Inget annat.
Man lider med dem! Och barnen framför allt.

2013-11-05 @ 11:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0