Vilken jäkla dag!

Adam vaknade med feber i morse...
Vilket inte bara var högst olämpligt för hans hälsa utan även för mig som
hade ett viktigt möte med kommunchefen och kommunalrådet idag...
(Han skulle ha hängt med...)
Paniksmsade bästa fröken A som ställde upp som barnvakt.
Stor puss till dig!!!
Ringde HC och fick en tid hos läkaren kl 11.
Insåg att det garanterat skulle ta tid och att jag inte skulle hinna hämta kidsen på skolan 12.30.
Fick tag i C och P som fixade så grabbarna kom hem.
Stor puss till er med!!!
 
Fick vänta över en timme på Dr (som förövrigt verkade vara ensam på bygget och hade tvingats ta dubbelt så många patienter mot för vad han brukar...).
Tur nog satt det en äldre dam och väntade också som Adam charmade omkull alldeles, så hon hjälpte till att underhålla honom :-)
Halsprov och CRP togs utan att A sa ett enda pip!
Doktorn ba: -Vilken underbar liten kille!
Jag ba: -I KNOW!!
:-D
 
Halsprovet visade inget men CRP låg på 64...(frisk= upp till 5)
:-O
 
Det blev penicillin.
 
In på apoteket där vi fick vänta en halvtimme på medicin.
Hem och kasta i mig lite mat, ge A medicin och mat samt få en övertrött A att sova.
Kommer på att jag måste ställa in morgondagens bokcirkelträff som jag skulle vara värdinna för.
Iväg på möte med kommunen och Kling och Kl...polisen.
Hem.
Vända nästan hemma eftersom jag glömde köpa mjölk.
Hem och göra mat till alla barnen.
 
Nu ska jag inte göra ett skit resten av kvällen!
 
Förutom ge Adam medicin, bada honom och natta.
 
Och få dom andra ungarna i säng i vettig tid...
 
Och ta reda på tvätten...
 
Men sen så...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0