Fisk som fisk?

Usch, nu var det alldeles för länge sedan jag skrev...
Ska försöka bättra mig.
 
Idag tog jag och fröken A med oss barnen ut på vinternöje!
Det åktes madrass och grillades korv.
Jag och fröken A petade i elden, drack kaffe och surrade...
 
Jag stod och grillade mig en korv när
samtalet halkade in på tonfisk.
 
Jag: -Alltså färsk tonfisk är skitgott!
A: -Verkligen?
Jag: -Ja det ser ut som nötkött nästan. Röd liksom och den ska bara ner i pannan och vända.
A: -Så den äts nästan rå?
Jag: -Ja, det är så jäkla gott! Så ta chansen om du någon gång får tillfälle att
äta... *tappar korven i elden*...FITTA!
A: -Nja...DET vill jag nog inte äta....
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Riktigt roligt att se dig här igen! Blev nästan lite orolig och undrade vad som hade hänt... men! You are alive!
Kram!

2014-03-06 @ 20:07:29
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0