Jorå, jag har definitivt tacklat av...

Dom som känner mig vet att jag lever efter
devisen "Gratis är gott" och "Gratis är bra".
Jag skrev ju nyligen om att jag har börjat
frångå det mer och mer...
Eller "frångå"...jag börjar nog helt enkelt bli dement.
Så är det nog.

Jag kom på ett till exempel på det.
En incident som också handlade om just ett tankkort
inträffade i höstas.

Jag skulle vara chaufför åt fadern och hans vän M.

"-A ja, men då får du tanka bilen...för det lyser sig lite serru"
sa jag till fadern.
Vi for till macken. Jag hoppar ut för att tanka och fadern ger mig ett
företagskort.
Nu vet jag inte hur mycket dom hade värmt upp innan...
det kan nog hända att en och annan alkoholhaltig maltdryck
hade inmundigats...
Men fadern säger:
"-Du kan behålla det här kortet så kan du tanka på det framöver".

Jag tankar bilen full (ja när jag inte betalar själv då klarar
jag av att köra på med full tank...) och när jag sätter mig i bilen
vänder jag mig om mot fadern...och....och....
(jag kan inte tro att det är sant...jag skäms så fruktansvärt...)
LÄMNAR TILLBAKA KORTET!!!!!

När fingrarna släpper plasten förstår jag plötsligt hur
Sylvester Stallone känner sig i "Cliffhanger", när han tappar
den där tjejen....
Hela mitt inre skriker NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ!!!!!

Försöker mig på ett "Hoppsan! Jag skulle ju behålla det där jag..."
Men det är försent....
"Har man lämnat tillbaka det så får man fan skylla sig själv" hette det.

Nu är det fasen skärpning som gäller alltså!

För övrigt så har fadern sagt att jag inte får skriva om
honom i bloggen.

Så här tycker jag om det


(får jag tillbaka tankkortet så kan saken
tas upp till diskussion igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0